„Umesto da se Balkan evropeizovao, desila se balkanizacija ostatka sveta“

„Baš mi se ide na Dubiozin koncert.“
„A kad dolaze?“
„Ma ne dolaze, ali mi se ide“, tako sam ja Mariji pre par godina rekla, kada mi je nedostajalo te pozitivne energije i skakanja uz njihove pesme.

Oni su na Lovefest doputovali direkt iz Amsterdama na svoj jedini koncert u Srbiji ove godine i ispunili očekivanja onih najvernijih fanova koji su se u crno-žutom pozicionirali još dva sata ranije ispred bine. Imali smo prilike da porazgovaramo sa Vedranom Mujagićem, na temu njihove muzike, ali malo i onoga što stvaraju njihove kolege.

Reporterke se mnogo dobro provodile, pa je fotka preuzeta s Love fest stranice

Večeras nas je poslužilo vreme, ali je prethodne noći bilo dosta ljudi koji su ostali da partijaju do jutra bez obzira na kišu. Da li ti možeš da se setiš nekog partijanja ili koncerta, gde si ostao do kasno bez obzira na nevreme?

Mi dosta sviramo i ta nevremena su češća nego što bismo i mi i organizatori koncerata želeli. Ako se treba setiti nekog katastrofalnog nevremena, svirali smo na Špancirfestu u Varaždinu par puta i dva od tri puta je bio totalni potop. Naš fotograf je zabeležio u jednom momenatu gde mi sviramo, a munje sevaju oko bine. U tom momentu ti nije baš jednostavno, jer razmišljaš kad će munja nekoga da pogodi. Nije to nimalo bezazleno.

Videla sam da ste na Love fest doleteli iz Amsterdama. Vaši tekstovi imaju jaku poruku koju sa sobom nose. Kako se konektujete sa publikom koja nije sa ovih govornih područja?

Mi imamo malo šizofreničnu karijeru, gde izdajemo jedan album na engleskom ili na nekim drugim jezicima, koje naučimo u međuvremenu. Što se tematike tiče, nažalost u zadnjih par godina, umesto da se Balkan evropeizovao, desilo se obratno, balkanizacija ostatka sveta. Tako da – oni su te teme vrlo dobro shvatili i osetili na svojoj koži i ne treba im puno objašnjavati, nego ispričaš svoje iskustvo ovdašnje, a oni ga mogu transponovati na svoje ondašnje.

Jedan od tema koju obrađujete je tema konzumerizma u spotu „Himna generacije“. Paradoks je to da mi je na kraju vašeg spota krenula reklama za jedan poznati modni brend, a odmah ispod i vaša pesma „Free mp.3“. Kako komentarišeš ove nove načine plasiranja muzike?

Transformiše se industrija. Ne možeš klincu od 15 godina objasniti da treba kupiti cd. Verovatno u kući nema cd plejer. To je sada potpuni outdater. Čak više ljudi ne download-uju muziku kad im daš besplatno, jer ovo je jednostavnije, ta dostupnost streaming servisa je ubila sve ostalo. Ne treba se protiv toga boriti. I sutra možda nešto deseto bude primarni način. Mi svakako volimo najviše ovo iskustvo jedan na jedan, jer ta razmena energije se ne može ni na stream-u, ni na cd-u, ni na ploči preneti.

Ovde smo imale priliku da sretnemo različite generacije, sa različitim interesovanjem za muziku. Imale smo priliku da se sretnemo sa stihovima, tipa: „ložim se na suze, al’ niz butine pa k’o kupine, divlja trpi me“. Kako komentarišete takve tekstove i njihovu popularnost?

Treba ti neko socijološko ispitivanje da bi mogao sa sigurnošću da tvrdim…ali klinci uvek žele da pokažu neki bunt prema ustaljenim normama, uvek traže nešto što će najviše iznervirati roditelje, tako da je to verovatno ono što ih trenutno najviše nervira. Verovatno je svaka decenija imala nešto na šta se ljudima dizala kosa na glavi i govorili su „a, ovo je užas“. Sad ljudi na te tekstove gledaju sa nostalgijom.

Super radio u skladu sa svojom uređivačkom politikom zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, bez obaveze obrazlaganja takve odluke. Komentari ne predstavljaju stavove redakcije Super radia i privatno su mišljenje autora komentara. Nećemo objavljivati komentare koji sadrže psovke, uvrede, govor mržnje kao i komentare koji se ne odnose na vest koja je komentarisana. Komentari koji sadrže linkove ka drugim sajtovima takođe neće biti objavljeni.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *