Sedam razloga da češće jedete urme

Plod urmine palme uzgajan još od 6000. godine pre nove ere. Urma je jedno od najslađih voća koja postoje, pri čemu se može naći u mnogo različitih oblika. Iako se mogu jesti sveže, vrlo često se suše i u tom obliku veoma podsećaju na suvo grožđe ili suve šljive. Bilo da se radi o suvom ili svežem obliku ovog voća, zdravstvene prednosti koje se ostvaruju njegovom konzumacijom su jednako izdašne.

Hranljivi sastav urmi

Ako želite uneti vlakna, kalijum ili bakar preko hrane, urme su prava stvar za vas. Iako su urme bogate mnogim važnim hranljivim materijama i stoga veoma zdrave za osobe koje ih konzumiraju, plod je toliko mali da je potrebno pojesti veću količinu kako bi se u organizam unela neophodna doza ovih materija.

Sledeći nutricioni podaci ističu neke od ključnih hranljivih materija koje se mogu naći u urmi, i bazirani su na količini voća od 100 grama.

Vlakna – 6,7 grama. 27% RDA (eng.RDA-RecommendedDietaryAllowances) – Preporučeni dnevni dijetetski unos;
Kalijum – 696 miligrama. 20% RDA
Mangan– 0,3 miligrama. 15% RDA
Magnezijum – 54 miligrama. 14% RDA
Vitamin B6 – 0,2 miligrama. 12% RDA

Napomena: Urme imaju visok sadržaj šećera – impresivna količina od 66,5 grama šećera u 100 grama voća. Preporučljivo je što više smanjiti dnevni unos šećera, čak i kada taj šećer potiče iz voća.

Poznate zdravstvene blagodeti urme – šta urma ima da ponudi

Urma se ne može baš nazvati energetskom bombom, bar ne u meri u kojoj su to kivi i seme susama, ali ovo voće ipak nudi puno korisnih dejstava po zdravlje, pored toga što ima izuzetan ukus. Evo nekih zdravstvenih blagodeti urme:

1. Unapređenje zdravlja digestivnog trakta, olakšavanje zatvora – vlakna su neophodna za poboljšanje zdravlja debelog creva i redovno pražnjenje. Nerastvorljiva i rastvorljiva vlakna koja se nalaze u urmi pomažu u pročišćavanju gastro-intestinalnog trakta, omogućavajući na taj način debelom crevu da funkcioniše na višem nivou efikasnosti. Od drugih zdravstvenih prednosti treba navesti smanjenje rizika od kolitisa, raka debelog creva i hemoroida (urme se čak mogu koristiti u kombinaciji sa drugim kućnim lekovima protiv hemoroida).

2. Poboljšanje zdravlja srca – Pored toga što unapređuju zdravlje debelog creva, vlakna su poznata i po činjenici da poboljšavaju zdravlje srca.

3. Protivupalno dejstvo – urme su bogate magnezijumom, mineralom koji je čuven po svojim anti-inflamatornim svojstvima. Jedna studija je utvrdila da se nivo zapaljenskih indikatora u organizmu poput CRP-a (C-Reaktivni Protein), TNFα (Tumor Nekrozis faktor alfa) i IL6 (interleukin 6), smanjio kada je povećan unos magnezijuma. Dalje zapaljenje zidova arterija je takođe smanjeno sa unosom magnezijuma. Usled anti-inflamatornog dejstva magnezijuma dokazanog u ovoj studiji, magnezijum efikasno može redukovati rizik od nastanka kardiovaskularne bolesti, artritisa, Alchajmerove bolesti i drugih zapaljenskih patoloških stanja.

4. Snižavanje krvnog pritiska – Magnezijum se pokazao efikasnim u snižavanju krvnog pritiska i opet, urme ga imaju u izobilju. Pored toga, kalijum je još jedan mineral iz urmi koji vrši nekoliko funkcija u organizmu, pomažući pravilan rad srca i snižavajući krvni pritisak.

5. Smanjenje rizika od šloga – nakon procene rezultata 7 studija objavljenih u periodu od 14 godina, stručnjaci su utvrdili da se rizik od šloga smanjuje za 9% na svakih 100 miligrama unesenog magnezijuma u organizam u toku dana. Studija se može naći u žurnalu „Američki žurnal za kliničku nutriciju“ (eng. American Journal of Clinical Nutrition).

6. Zdrava trudnoća i porođaj – još jedna studija koja govori u korist zdravstvenih blagodeti urme je ona sprovedena na „Univerzitetu Nauke i Tehnologije“ (eng. UniversityofScienceandTechnology), u vezi sa uticajem konzumacije ploda urme na porođajne parametre i porođajni ishod. Nakon proučavanja 69 žena u trajanju od 13 meseci, istraživači su zaključili da „konzumacija ploda urme u zadnje 4 nedelje pre porođaja, značajno smanjuje potrebu za indukcijom i veštačkim pojačavanjem trudova, i donosi povoljniji, mada statistički malo značajan ishod porođaja. Za validnost rezultata garantuje slučajni kontrolisani uzorak .“

7. Poboljšanje moždanog zdravlja – Neka istraživanja, poput onog publikovanog unaučnom žurnalu „JAMA Interna medicina“ zaključila su da je adekvatna količina vitamina B6 povezana sa poboljšanom funkcijom mozga i boljim test-rezultatima.

Sažetak zdravstvenih prednosti konzumacije urmi:

  • Gubitak na težini
  • Olakšavanje zatvora, redovno pražnjenje
  • Lečenje dijareje
  • Lečenje gvožđe-deficijentne anemije
  • Smanjenje krvnog pritiska
  • Tretman impotencije
  • Poboljšanje respiratornog i digestivnog zdravlja
  • Olakšavanje porođaja
  • Prevenciju nastanka hemoroida
  • Hronična stanja poput artritisa
  • Smanjenje rizika od kolitisa
  • Prevenciju raka debelog creva

 

Setite se da podelite svoja znanja o zdravstvenim blagodetima urme sa svojim prijateljima i porodicom.

Super radio u skladu sa svojom uređivačkom politikom zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, bez obaveze obrazlaganja takve odluke. Komentari ne predstavljaju stavove redakcije Super radia i privatno su mišljenje autora komentara. Nećemo objavljivati komentare koji sadrže psovke, uvrede, govor mržnje kao i komentare koji se ne odnose na vest koja je komentarisana. Komentari koji sadrže linkove ka drugim sajtovima takođe neće biti objavljeni.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *