„Oko kol’ko će upadamo?“

Početkom avgusta, u meni se redovno bore dve nemani. Razlog njihovog „večitog derbija“ je, ni manje ni više, Nišvil džez festival.

Prva neman, troglava i sluzava, po filozofiji nihilista a po opredeljenju cinik, svakog dana pre početka festivala besno sikće: „Leleeeee, sa’ će pola meseca da gledamo ovi u žuti śeširići. Mora da se zna da su volonteri pa to ti je! Leleeeee, koj’ će objašnjava sad na Poljakinje dal’ desetka ide do Ćele kulu. Će icrcamo!“

Druga neman pak, obla i majčinskog lika, sija i grudi joj podrhtavaju od zadovoljstva i ponosa dok posmatra reke ljudi kako cirkulišu njenim malim, lepim, kamenim gradom. Svi ovi ljudi su došli baš u Niš!

 

Četiri dana zaredom, negde oko 1h iza ponoći, mladi građani Niša, i razume se, svi koji se tako osećaju, mogli su se uočiti kako ili u Tvrđavi, ili u njenoj neposrednoj blizini, postavljaju jedni drugima pitanje od esencijalnog značaja za dalji tok noći, a u vezi sa Midnajt Džezdens stejdžom- Oko kol’ko će upadamo?

Foto: Milica Blagojević Betty

Glavni program je završen, popili smo i pojeli ponešto sa štandova, pljeskali, ulazili, izlazili, pozdravljali se, probijali se, i sada nas od Midnajt stejdža deli samo prigodni intermeco tokom kog razvijamo strategiju. Vreme ulaska je ključno i treba ga podesiti po željenim parametrima. Ti parametri su, od najređeg do najčešćeg: prema lajn apu, prema slobodnoj proceni trenutnog brojčanog stanja na stejdžu, prema volji da se uhodi subjekat interesovanja, prema broju popijenih piva…

Odluke su pale, i masa se upućuje ka udaljenijem delu Tvrđave, blizu spaljenih ateljea. Ove godine Midnajt je besplatan, što je verovatno posledica prošlogodišnjeg probijanja blokade putem masovnog ulaženja kroz oronule slikarske kolonije.

Šta su ti Nišllije! Nije da on nema 300 kinti, on samo uživa da je na mufte. Ne iz podlih namera, nego eto, mangupski.

Na putu ka finalnoj lokaciji, mimoilazimo se sa nešto starijim svetom, svetom s mirnijim korakom, u dobrim cipelama, koji napušta Tvrđavu i uz iskren smešak posmatra naše pažljivo nepromišljene, festivalske, odevne kombinacije i skoro pa nam vojnički otpozdravlja.

Na poljani smo već svoji na svome. Podižu se pogledi, prepoznaju se lica, igra se satima uz džez, disko, afro i gruv. Na štandu za piće čekaš već dvadeset minuta, ali ne mari, jer sa tvoje leve strane smeši ti se bezbroj dragih i poznatih ljudi, a sa desne ti hiperentuzijastični Šveđanin objašnjava životnu priču izvođača kog trentno slušamo. U jednom trenutku lagano cupkaš i aklimatizuješ se, a već u sledećem izvodiš performans koji nalikuje na spotove Britni Spirs sa početka karijere.

Od izvođača bih izdvojila hedlajnere drugog i trećeg dana (Simon Lee/GBR i DJ KON/USA). Sigurna sam da bi entuzijastični Šveđa mnogo argumentovanije to izneo, ali mene je nešto u njihovoj muzici podstaklo da prihvatim i oslobodim svoju unutrašnju Sendi iz Briljantina. A verujte da je, u današnjem moru jednolične elektronike, festivala sa reputacijom, viška izgbuljene omladine i sličnom, biti Sendi na par večeri i više nego dobrodošla promena.

I ne smeta ti gužva, ne smeta ti ToiToi, ne smeta ti što su ti nove bele starke evoluirale u pedeset nijansi sive, ne smeta ti sistem i ne smeta ti veltšmerc. Jer si na festivalu. I to jako kulturnom, i to jako specifičnom, i to u gradu koji možeš da hejtuješ 361 dan godišnje, ali ga tokom 4 dana Nišvila voliš jer je živ. I jer je tvoj. I jer ima festival koji ne liči ni na jedan drugi.

Šta je bilo sa nemanima, pitate se?

Eno ih sede na mostu. Druga je opet pobedila, ali je velika i ne ume dugo da likuje, pa teši prvu i briše joj sluzave, suzne oči. Na sve tri glave.

Takva joj je narav.

Naslovna fotografija: Svetlana Rajković

Super radio u skladu sa svojom uređivačkom politikom zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, bez obaveze obrazlaganja takve odluke. Komentari ne predstavljaju stavove redakcije Super radia i privatno su mišljenje autora komentara. Nećemo objavljivati komentare koji sadrže psovke, uvrede, govor mržnje kao i komentare koji se ne odnose na vest koja je komentarisana. Komentari koji sadrže linkove ka drugim sajtovima takođe neće biti objavljeni.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *