Od ideje do 2,5 miliona „skidanja“ aplikacije – upoznajte uspešni IT trio iz Niša

Pokrenuti sopstveni biznis danas iziskuje veliku hrabrost, posebno na način na koji su to oni uradili. Njihova prva objavljena aplikacija “Blue Light Filter” nalazi se na drugom mestu na svetu u Google Play prodavnici i ima preko 2,5 miliona preuzimanja! Privukli su veliku svetsku pažnju jer su njihovi korisnici pretežno iz zemalja poput Brazila, Amerike i Indije. Oni su Ascendik Software, mladi IT stručnjaci iz Niša, a ovo je njihova priča.

Ko sve čini tim „Ascendika“?

Ascendik tim su osnovala tri ambiciozna čoveka, od kojih dva programera i jedan dizajner – Nikola Radenković, Marko Nikolić i Vladica Stanković. Razvoj aplikacija prosto nalaže potrebu za takvim kadrom, te su lako odgovorili na prvi izazov posla.

Vladica Stanković: „Svi smo u trenutku pokretanja kompanije bili studenti završnih godina na Univerzitetu u Nišu. Živeli smo u istom studentskom domu i družeći se shvatili da bismo bili dobar i uspešan tim što rezultati rada nakon lansiranja prve aplikacije sada i potvrđuju.“

Marko Nikolić, Ascendik Software

Zbog čega ste se odlučili za razvijanje sopstvene softverske kompanije? Čini se da mnogi mladi ljudi sada kreću u tom pravcu…

Marko Nikolić: „Danas, odluka da se počne sa sopstvenim biznisom uopšte ne začuđuje jer je pored isplativosti, zadovoljstvo razvijanja svog proizvoda daleko veće od rada na projektu sa zahtevnim klijentima.
Takođe, skraćeno radno vreme nam je samo podstaklo produktivnost, pa je to uz visok standard kvaliteta ono što nas izdvaja od ostalih. Ovakav vid poslovanja pruža svakom pojedincu u našem timu vreme za istraživanje o IT industriji, koja svakodnevno uvodi novitete ali ono najvažnije je da ostavlja prostor za druženje sa prijateljima – vreme za odmor.“

Vladica Stanković: „Svakog dana mnogo raspoloženiji dolazimo na radno mesto i sa puno entizijazma odgovaramo na zadatke. Neretko i mi sami organizujemo team building aktivnosti ili neformalna druženja, a to jako pospešuje pozitivnu atmosferu u našem timu. Za mene kao dizajnera je to posebno važno jer mi pruža prave uslove da moja kreativnost nesmetano unapredi moj deo posla.“

Kako ste došli na ideju za Blue Light Filter? Da li sami koristite ovakve aplikacije pa ste primetili manjkavosti, ili je bilo istraživanja tržišta…? 

Nikola Radenković: „Inspiraciju za razvoj prve android aplikacije pronašli smo upravo iz sopstvenog iskustva. Čitao sam mnogo knjiga u elektronskoj formi preko telefona, vremenom sam primetio da mi se stvara migrena i druge nuspojave prevelikog korišćenja telefona posebno u večernjim časovima. Onda je stigla nesanica. Prirodno, posegnuo sam da istražim o tome putem interneta i probao par preporučenih aplikacija koje su u ponudi Google Play prodavnice. Kako sam to studirao i osposobljavao se da se jednog dana bavim njihovim razvojem, uvideo sam velike nedostatke, posebno nedostatak mogućnosti za personalizaciju rada aplikacije. Tada sam odlučio da napravim upravo onavkvu kakva bi meni odgovarala. Ideju sam podelio sa kolegom, Markom Nikolićem, sa kojim sam u tom trenutku bio na istoj razmeni studenata u Norveškoj na NTUNU u Trondhajmu i polako smo počeli da radimo na razvoju aplikacije.“

 

Kako izgleda proces stvaranja aplikacije?

Vladica Stanković, Ascendik Software

Marko Nikolić: „Svakoj aplikaciji prethodi iscrpno istraživanje ponuda i potražnje na tržištu. Detaljna analiza već postojećih aplikacija, a posebno potreba zajednice korisnika čija se mišljenja nalaze u komentarima. Sledeći korak je okupiti tim raznih eksperata kako bi se u što kraćem vremenskom roku razvila aplikacija. Pored programera, potreban je i grafički dizajner zbog vizuelnog identiteta i interfejsa aplikacije. Zatim, PR tim koji će pokrenuti i osmisliti marketinšku kampanju. U svemu su jako bitni i naši prijatelji i poznanici sa kojima smo sproveli anketu o potrebama i koji su učestvovali u testiranju rada aplikacije odnosno prikupljanja statističkih podataka o rezultatima pre samog lansiranja aplikacije. Kada se sve tako do detalja pripremi uspeh je neminovan.“

Vladica Stanković: „Bitan deo ispitivanja tržišta odvija se i nakon izbacivanja aplikacije, pogotovo kada govorimo o vizuelnom identitetu – to je prvo što potencijalni korisnik vidi u Google Play prodavnici i na osnovu čega će odlučiti da li da izabere baš naš proizvod. Iako smo imali originalan izgled aplikacije od samog početka, potvrdu onoga što naši korisnici traže dali su nam brojni eksperimenti različitih varijanti ikonice kao i svih ostalih grafika koje se pojavljuju u opisu našeg proizvoda. Ovim postupkom lansirali smo se na sam vrh, jer su neki od eksperimenata doprineli sa preko 30% više preuzimanja.“

Šta je bitno naglasiti vezano za letnju praksu koju nudite, šta oni koji se prijave treba da znaju?

Marko Nikolić: „Znanje Android programiranja je jako bitno ali ne i presudno u slučaju prakse koju sprovodimo, a koja je sledeći veliki korak naše kompanije u naredna tri meseca. Našem timu je jako važno da je budući praktikant otvoren za učenje, da prihvata kritike, da uči iz našeg iskustva i da ambiciozno pristupa ovakvoj industriji jer smo svi bili nekada na tom mestu.“

Da li postoji mogućnost da neki od polaznika prakse ostanu da rade sa vama?

Nikola Radenković

 

Nikola Radenković: „Primarni cilj prakse je osposobljavanje praktikanata za razvoj Android aplikacija, ali je svakako naš cilj da taj neko ostane u našem timu uz

uspešnu saradnju i ubuduće što će za njega značiti siguran posao, a za nas još jači tim koji sada može da prihvata još veće izazove koji postoje na tržištu. Prethodno iskustvo nije neophodno ali je obavezno osnovno znanje u OOP-u (objektno-orjentisano programiranje) koje se izučava već u prvoj polovini studija računarstva.“

 

Koliko je teško, u praktičnom smislu, osnovati svoju firmu? Kako je izgledao taj proces? Da li ste prvo zaposlili nekog da se bavi administrativnim poslovima, da možete da radite na miru?

Nikola Radenković: „Dosta se trudimo da se informišemo sami i tražimo savete od ljudi koji su bili u sličnoj situaciji odnosno na samom početku gde smo mi trenutno. Želimo da sve bude ispravno i da ne pravimo pogrešne korake, pogotovo sada kada je mnogo toga o pokretanju sopstvenog biznisa dostupno na internetu i sajtovima ustanova naše zemlje odgovornih za to. Nije lako naći dobrog knjigovođu koji ima iskustva sa inovativnim sferama poslovanja odnosno u online biznisu, to je poteškoća sa kojom se mnogi susreću.“

Marko Nikolić: „Danas je velika olakšica što postoje ljudi i timovi koje možete angažovati da rade upravo one stvari za koje se vi niste školovali ili nemate vremena. Primer u našem poslovanju za to je PR tim, koji uz konsultacije sa nama i male smernice ipak sve sam radi te o tome ne moramo misliti. Bitan segment pri pokretanju biznisa je održati motivaciju, odlučnost, istrajnost i odgovornost tima jer nekada rezultati ne dođu već pri lansiranju prvog proizvoda kao u našem slučaju.“

U planu je i otvaranje softverske akademije visokih standarda – šta to znači?

Nikola Radenković: „Pored osnovnog znanja kao i stručnog usmerenja koje imamo na Elektronskom fakultetu, ova industrija je moderna, te se stalno menja i unapređuje. Naš model samousavršavanja želimo da podelimo i sa mlađim kolegama i drugim ljudima istog interesovanja koji su tek na početku ovog puta. To bismo sprovodili kroz razne seminare, onlajn i praktične kurseve, gostovanja predavača, profesora sa Elektronskog fakulteta i uspešnih ljudi iz ove industrije kojih ima mnogo u Evropi i svetu.“

Vladica Stanković: „Tim smo koji se zalaže za samoinicijativno usavršavanje i na tome svakodnevno radimo, grafički dizajn posebno mora pratiti promene trendova vizuelnog identiteta na svetskom tržištu, zatim je obavezno obuhvatiti inovativnost u dizajnu uz pomć koga komuniciramo sa korisnicima. Programi u kojima radimo svakodnevno dobijaju nove opcije naspram mogućnosti pri dizajniranju tako da je konstantno usavršavanje neophodno.“

Marko Nikolić: „Raduje nas činjenica da se u Nišu formirala jaka IT zajednica kao i postojanje StartUp centra pri Elektronskom fakultetu, a svakako je obećavajuća činjenica da je u izgradnji Tehnološki Park u Nišu koji će se, između ostalog, baviti i industrijama budućnosti među kojima se ubraja i IT. Mišljenja smo da softverska akademija, kao jedan vid neformalnog obrazovanja, nedostaje u ovom gradu i da može sprovoditi programe poput našeg modela samousavršavanja. Za sada je sve to je u pripremi ali verujemo da se, u saradnji sa drugim ustanovama, organizacijama i pojedincima iz IT sektora, može organizovati u Nišu, gradu koji je prepoznat i visoko se kotira na svetskoj lestvici naše industrije.“

Za kraj, ovog razgovora ne bi ni bilo, da nije PR tima. čiji je značaj ovaj trio uočio već na samom početku. Evo šta kaže Jovana Janković, portparol Ascendik Software tima:

„Izazov PR tima je da prati marketinške trendove ovog tržišta kako bi bili u korak sa ponudom aplikacija posebno jer se opus ovih proizvoda svakodnevno širi i menja. Međutim, biti deo tima koji već u startu ima vizije i priprema još četiri nove aplikacije, koji želi otvoren odnos sa zajednicom svojih korisnika kako bi se njihove potrebe zadovoljile može samo biti plus za kreiranje reklama ovakvoj kampaniji . Zadovoljstvo je nastaviti rad tamo gde je najpoznatiji svetski magazin posvećen zdravlju “Healthline” privukao pažnju proglasivši njihov prvi proizvod “Blue Light Filter” za jednu od najboljih aplikacija na svetu za ublažavanje simptoma migrene u 2019-oj godini.“

 

Super radio u skladu sa svojom uređivačkom politikom zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, bez obaveze obrazlaganja takve odluke. Komentari ne predstavljaju stavove redakcije Super radia i privatno su mišljenje autora komentara. Nećemo objavljivati komentare koji sadrže psovke, uvrede, govor mržnje kao i komentare koji se ne odnose na vest koja je komentarisana. Komentari koji sadrže linkove ka drugim sajtovima takođe neće biti objavljeni.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *