Minerali bez kojih organizam ne može

Izvor: Super radio

Izvor: Super radio

Loša ishrana je najčešći uzrok nedostatka minerala u organizmu, a one koje najčešće nemamo u dovoljnoj meri su gvožđe, jod i kalcijum.

Izvor minerala u prirodi je zemljište iz koga oni prelaze u vodu, biljke i životinje koje koristimo u ishrani i preko kojih unosimo minerale.

Postoji 14 najbitnijih minerala i oligo elemenata koje moramo redovno unositi, a to su: kalcijum, magnezijum, fosfor, natrijum, kalijum, gvožđe, cink, fluor, bakar, hom, mangan, molibden, selen i jod. Za većinu njih navešćemo namirnice preko kojih ih možete unositi u dovoljnoj meri u organizam kao i koji važan efekat imaju na organizam.

Fluor
Dejstvo: Sprečava nastanak zubnog karijesa.
Izvor: Čajevi, riba, paste za zube, vodice za ispiranje usta.

Fosfor
Dejstvo: Učestvuje u formiranju kostiju i zuba, u resorpciji gluoze i transportu masnih kiselina.
Izvor: Meso, riba, žumance, mleko i mlečni proizvodi.

Cink
Dejstvo: Neophodan je za rast, deobu i sazrevanje ćelija, učestvuje u formiranju kostiju i vida.
Izvor: Meso, plodovi mora, žitarice, orasi, semenke suncokreta i bundeve.

Selen
Dejstvo: Pomaže u formiranju semene tečnosti, štiti ćelije od oštećenja i reguliše funkciju štitnjače.
Izvor: Iznutrice, riba, jaja, meso i mleko.

Jod
Dejstvo: Neophodan za održavanje normalne metaboličke stope, za rast i razvoj.
Izvor: Jodirana so, plodovi mora, riba, morske alge, a unosi se i vodom.

Kalcijum
Dejstvo: Gradi kosti i zube, pomaže funkciji mišića.
Izvor: Mleko i mlečni proizvodi, sardine, mahunarke i žitarice, povrće iz porodice kelja.povrce

Gvožđe
Dejstvo: Transport kiseonika kroz telo. Pretean unos dovodi do srčanih problema.
Izvor: Crveno meso, jaja, džigerica, plodovi mora, pasulj i cvena paprika.

Bakar
Dejstvo: Pomaže u formiranju crvenih krvnih zrnaca i kod cirkulacije.
Izvor: Indijski orah, semenke suncokreta, pšenične mekinje i integralni proizvodi.

Hlor
Dejstvo: Koristan za zdravlje nervnog sistema, funkciju mišića, ravnotežu vode u krvi i tkiva.
Izvor: Brokoli, krompir, sok od pomorandže, zeleno lisnato povrće, banana i paradajz.

Kalijum
Dejstvo: Održava normalan krvni pritisak. Preteran unos dovodi do povišenog krvnog pritiska.
Izvor: Pomorandža, banana, kikiriki, grašak i spanać.

Magnezijum
Dejstvo: Održava normalan krvni pritisak i rad srca.
Izvor: Orasi, zrno soje, kakao, pasulj, grašak i meso.

Natrijum
Dejstvo: Održava balans vode u organizmu, reguliše krvni pritisak.
Izvor: Kuhinjska so, žitarice, voće i lisnato povrće.

Super radio u skladu sa svojom uređivačkom politikom zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, bez obaveze obrazlaganja takve odluke. Komentari ne predstavljaju stavove redakcije Super radia i privatno su mišljenje autora komentara. Nećemo objavljivati komentare koji sadrže psovke, uvrede, govor mržnje kao i komentare koji se ne odnose na vest koja je komentarisana. Komentari koji sadrže linkove ka drugim sajtovima takođe neće biti objavljeni.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *