„Gde nije žene, nije ni kuće!“

zlatna c kafa promocijaVest koja će obradovati sve žene koje svojom kreativnošću ulepšavaju svoje domove i živote ukućana – juče je zvanično otvoren konkurs „Zlatne C kafe“ – Srbijo ruke ti se pozlatile. I to pod sloganom „Gde nije žene, nije ni kuće“.

Na promociji konkursa govorila je Vesna Čipčić, naša poznata glumica, koja je ohrabrila sve vas koje stvarate rukotvorine bilo koje vrste da učestvujete na ovom nagradnom konkursu.

Konkurs je podeljen u četiri celine: najlepše dekorisano uskršnje jaje, najbolji tradicionalni ručni rad, najbolji recept za tradicionalno jelo i najlepše dekorisana slavska pogača. Na kraju svake etape izabraće se najbolji rad koji osvaja superpremiju u vrednosti od 100 000 dinara, a 10 najkreativnijih učesnica biće nagrađene „Zlatnim C kafa“ setom i vaučerom u vrednosti od 5 000 dinara.

„Rukotvorine koje su remek-dela u malom, daju primer svima nama kako se čuvaju i neguju nasleđe, tradicija i porodične vrednosti.“ rekla je Vesna Čipčić.

Ona je, za Super radio, istakla da je sve što se tiče porodice i kuće nešto u čemu ona uživa, te da je zato rešila da se uključi i bude član žirija na ovom konkursu.

„Znam, naravno, i da pletem i da vezem, ali volim kuhinju. Ono što jeste negde moja uža specijalnost je slavski kolač. Ne mogu da zamislim slavu bez kolača koji sama umesim i našaram i to mi je nešto što je već postalo tradicija u mojoj kući, i sa istim žarom sa kakvim sam prvi kolač umesila, ja i dan danas mesim.“

Kao strastveni putnik i neko ko je obišao mnoge zemlje i imao priliku da se upozna sa različitim kulturama, ona ističe da svaka ozbiljna zemlja poštuje i čuva svoju tradiciju i etno kulturu.

„Bile su mi najinteresantnije neke kulture koje su možda najdalje od naše. Maroko, recimo, i njihova etno kultura. Trudim se da iz svih zemalja i gradova koje obiđem ponesem nešto, na primer parče čipke iz Toleda, pored Madrida. Mislim da je to nešto jako važno i bitno za jednu zemlju. Zadivljena sam ovim zlatovezom i mislim da je to zaista nešto što vredi čuvati.“

Na promociji je govorila i Željka Paraušić, predstavnica Strauss Adriatic-a, u čijem je vlasništvu i „C kafa“. Ona je istakla da je zlatna C kafa relativno novi brend, napravljen u modernom vremenu, ali koji nosi vrednosti tradicionalne „C kafe“ koja postoji skoro 40 godina. I upravo zbog toga, „Zlatna C kafa“ stoji iza jednog ovakvog konkursa, koji promoviše tradicionalne vrednosti u modernom vremenu.

zlatna c kafa promocijaSpecijalne gošće promocije su bile dame iz udruženja „Etno mreža Beograd“ koje su prisutnima predstavile tehniku zlatoveza, koji se u Srbiji neguje vekovima. Predstavnica ovog udruženja istakla je da su se zlatovezom, i vezom uopšte, bavile žene još na Nemanjićkim dvorovima, ali i monahinje u manastirima, i podsetila nas na najvrednije (i najstarije sačuvano) umetničko delo jedne žene iz tog vremena – Jefimijinu „Pohvalu knezu Lazaru“, remek-delo veziteljske umetnosti i jedna od najznačajnijih pesničkih tvorevina srednjovekovne Srbije.

Prva etapa konkursa – najlepše dekorisano uskršnje jaje – traje do 19. aprila, a na konkurs se možete prijaviti preko sajta www.ruketisepozlatile.rs ili preko magazina Blic žena. Osim fotografije svog umetničkog dela, potrebno je da pošaljete i sliku fiskalnog računa kao dokaz o kupovini pakovanja od 200 grama „Zlatne C kafe“, a na samoj fotografiji, pored vašeg rada, neophodno je da se nalazi i kesica „Zlatne C kafe“.

Super radio u skladu sa svojom uređivačkom politikom zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, bez obaveze obrazlaganja takve odluke. Komentari ne predstavljaju stavove redakcije Super radia i privatno su mišljenje autora komentara. Nećemo objavljivati komentare koji sadrže psovke, uvrede, govor mržnje kao i komentare koji se ne odnose na vest koja je komentarisana. Komentari koji sadrže linkove ka drugim sajtovima takođe neće biti objavljeni.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *