Evo ko je kriv što izgledamo deblje nego što jesmo

mleko-u-ciniji-tekstNaduti stomak „kao da ste trudni“, a provereno to niste, uzrokuju neke namirnice koje svakodnevno koristimo u ishrani. Evo koje su 4 glavnih krivaca i objašnjenje zašto tako deluju:

1. Mleko – prekomerno konzumiranje ove namirnice svakako nije zdravo, ali ako se i posle malo mleka osećate naduto, možda jednostavno ne podnostite laktozu.

2. Skrob – ako vam jedna skrobna namirnica izaziva nadutost, to ne znači da treba sve vrste skroba da proterate iz svog tanjira. Pšenica, ječam i raž sadrže veliko količine fruktana, polimera fruktoze koji izaziva nadutost. Zato bolje izaberite krompir, pirinač, kukuruz i zob koje sadrže znatno manje količine fruktana.

voce tezga ispred prodavnice3. Voće – jeste zdravo i puno hranljivih sastojaka, ali može izazvati i nadutost. Razlog se krije u količini fruktoze i glukoze. Odaberite bolje bobičasto voće, grejp i citruse jer oni, za razliku od npr. jabuke i kruške sadrže znatno manje količine spomenutih sastojaka.

4. Veštački šećer – sorbitol, ksilitol i manit su veštački zaslađivači koje nalazimo u takozvanim dijetetskim pićima i gumama za žvakanje. Osetite li nadutost nakon konzumacije dijetalne hrane i pića izbegavajte takve proizvode. Za ličnu primenu bolje je da upotrebite prirodne zaslađivače kao što je stevia i agava sirup.

Super radio u skladu sa svojom uređivačkom politikom zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, bez obaveze obrazlaganja takve odluke. Komentari ne predstavljaju stavove redakcije Super radia i privatno su mišljenje autora komentara. Nećemo objavljivati komentare koji sadrže psovke, uvrede, govor mržnje kao i komentare koji se ne odnose na vest koja je komentarisana. Komentari koji sadrže linkove ka drugim sajtovima takođe neće biti objavljeni.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *