Državne funkcije i humanitarne akcije u korist stranaka

Foto: Đorđe Radošević

Foto: Đorđe Radošević

Uobičajeni načini kršenja normi finansiranja političkih aktivnosti u toku kampanje za martovske izbore u Srbiji su pre svega pojavljivanje državnih funkcionera u izbornoj kampanji i zloupotreba humanitarnih akcija.

Tu su i sivi tokovi novca između stranaka i njihovih finansijera, ali informacije i dokazi o tome ne dolaze do običnih građana, zaključeno je danas na okruglom stolu o finansiranju izbornih kampanja, koji je održan u Nišu u organizaciji CESED-a i Biroa za društvena istraživanja (BIRODI).

Biro za društvena straživanja (BIRODI) je uz podršku slovačke organizacije MEMO98 u periodu od 26.2 do 11.3. 2014. godine sproveo monitoring medija, centralnih informativnih emisija TV stanica i tok šou emisija sa izbornim temema.

Cilj istraživanja je bilo informisanje javnosti o ponašanju televizijskih stanica tokom kampanje kao i ukazivanje na odstupanja od standarda profesionalnog izveštavanja.

„U ovoj kampanji javio se isti problem kao i u prethodnim kampanjama, a to je takozvani državni marketing, odnosno pojavljivanje državnih funkcionera u izbornim aktivnostima. Tu ima i normalnih tekućih aktivnosti vlade i to nije kršenja zakona o finansiranju političkih aktivnosti, ali postoje i kršenja kada se bespotrebno državni fukcioneri pojavljuju u obavljanju stranačkih aktivnosti“ rekao je za Tanjug Bojan Klačar iz CESID-a.

On je podsetio na ranije kampanje kada je u medijima bilo između 25 i 33% priloga koji su zapravo bili pojavljivanje državnih funkcionera u sklopu stranačkih aktivnosti.

„Tokom protekle kampanje BIRODI je ustanovio da su se pojavljivali prilozi koji su medijima dostavljani iz političkih stranaka, i ti materijali su na televizijama emitovani integralno, tako su isti prilozi emitovani na nekoliko televizija“ izjavio je Pavle Dimitrijević predstavnik BIRODI-a .
On je rekao da je ta pojava evidentirana i da postoji stav da je ona loša,“ mediji bi trebalo da izveštavaju po svojoj uređivačkoj politici, a ne da idu lakšim putem i da rade nešto što se može nazvati pre propagandom nego novinarstvom“.

Dimitrijević je izneo i zaključak BIRODI-a da su mediji radili u atmosferi autocenzure.

„Stranke koje su činile bivšu vladu bile su ubedljivo najviše zastupljene u medijima i isključivo pozitivno, favorizovane su stranke koje su činile vladu. Ono čega nije bilo u zveštavanju u kampanji je priča o pravilima kamapanje i izbornog procesa. Nažalost nije bilo primera istraživačkog novinarstva o različitim nepravilnostima i potencijalnim zloupotreba koje su se desile u kampanji“ rekao je Dimitrijević.

Okrugli sto u Nišu organizovan je kao deo projekta „U susret efikasnijem radu nezavisnih državnih institucija:korak ka uspešnijoj kontroli finasiranja političkih stranak“ koji sprovodi CESED uz pomoć Američke agencije za međunarodni razvoj(USAID) kroz Projekat za reformu pravosuđa i odgovornu vlast(JRGA projekat).

Izvor: Tanjug

Super radio u skladu sa svojom uređivačkom politikom zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, bez obaveze obrazlaganja takve odluke. Komentari ne predstavljaju stavove redakcije Super radia i privatno su mišljenje autora komentara. Nećemo objavljivati komentare koji sadrže psovke, uvrede, govor mržnje kao i komentare koji se ne odnose na vest koja je komentarisana. Komentari koji sadrže linkove ka drugim sajtovima takođe neće biti objavljeni.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *