Da li znate kako je reč tinejdžer ušla u svakodnevni govor i šta je u početku ona predstavljala?

Izvor: Super radio

Izvor: Super radio

Reč tinejdžer zapravo je bila etiketa koju su četrdesetih godina, 20. veka skovali američki istraživači tržišta. Ovaj termin brzo je uveden u svakodnevni govor pre svega u Britaniji i SAD.

Piter Lori u svom radu „Tinejdžerska revolucija“ tvrdio je da: „Karakteristična činjenica u ponašanju tinejdžera je ekonomske prirode; oni troše mnogo novca na odeću, ploče, koncerte, šminku, časopise; sve one stvari koje daju trenutno zadovoljstvo, a ne traju dugo.“

Ovakav koncept omladine koje je trebala posle drugog svetskog rata da preuzme dominantnu ulogu u društvu, u potpunosti je odgovarao novonastaloj situaciji u svetu i izgradnji potrošačkog društva u kome uveliko živimo.

Suprotno konceptu tinejdžera sa Beverli Hilsa, koji je predstavljao mlade kroz zabavu, u isto vreme u medijima su se pojavio i drugačiji pristup koji je mlade predstavljao kao problem.

Ovo doba najbolje su obeležili film „Trainspotting“ i knjiga „Football Factory“.

Super radio u skladu sa svojom uređivačkom politikom zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, bez obaveze obrazlaganja takve odluke. Komentari ne predstavljaju stavove redakcije Super radia i privatno su mišljenje autora komentara. Nećemo objavljivati komentare koji sadrže psovke, uvrede, govor mržnje kao i komentare koji se ne odnose na vest koja je komentarisana. Komentari koji sadrže linkove ka drugim sajtovima takođe neće biti objavljeni.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *